עונש על שלא היינו שמחים? זה ממש מוזר. שייך לקשרים מעוותים. נתחיל מהשאלה הזו, ונעלה בסולם לקשר עמוק, של שותפות, רצון משותף וברית מרצון.
עונש על שלא היינו שמחים? זה ממש מוזר. שייך לקשרים מעוותים. נתחיל מהשאלה הזו, ונעלה בסולם לקשר עמוק, של שותפות, רצון משותף וברית מרצון.
"אלוהים הוא לא ראש המועצה הדתית". ביטוי של הרב שרקי שמתכתב עם דיבורים מקבילים של מניטו ("אלוהים ברא עולם, הוא מלך העולם ולא מלך היהודים)
בשיעור לפרשת עקב אני נותן ווריאציה משלי על האפשרות…
אלוהים מזמין את אברהם למסע. לאן? למה דווקא הוא? מה זה קשור לכל מה שהתורה סיפרה עד עכשיו?
נוח מתקן אחרי מבול. אברהם יוצא א הלא נודע. יחסים חיים עם ה'. המקום של חוסר הוודאות בתוך העולם.
לצאת מהתיבה אחרי עולם שחרב. לאן מכאן?
הידיעה שהמבול בפתח מאיימת. גם על אותו דור וגם עלינו כקוראים. בשיעור נדבר על ההבדל בין מערכות יחסים שיש בהן פחדים מאיומים לבין 'יראה' שהיא רגש מקרב ומלא בהרפתקאה
כשאלוהים אומר לעצמו שיצר לב האדם רע מנעוריו למה הוא מתכוון? זה נשמע קצת מעליב בקריאה ראשונה. אחרי שקוראים קצת יותר לעומק מתברר שהיתה פה הזמנה נסתרת.
עוד ועוד פתחים מזדמנים לנו במציאות, הארכות, ניסיונות חוזרים. זו ההופעה של מידת ארך אפיים שמתגלה אחרי חטאו של קין. נתרגם את זה גם לעבודה אישית נפשית.
אז בסופו של דבר מה היא הדרך לאכול מעץ הדעת בצורה מתוקנת. כמה הדרכות.
וגם על חוצפה קדושה.
כמה מפתחות לא מאד סודיים מאפשרים לגלות בתורה פתחים ושבילים לעבר מציאות שופעת.
מוזמנים להדרכה.