קבלת הראי

post_video
לפני 2 שנים

הרב קוק קרוב ברוחו לנושאים רבים משיטת חב"ד.העיסוק השכלי בסוד,חיבור הסוד לתורת הנפש,שתי הנפשות,העונג,חכמה ובינה,יחסי רגל ושכל,תפיסת התורה ועוד.

אך לדעתו חב"ד עוסקת בבנין הפרט והוא "בונה…

post_text
לפני 3 שנים

הקבלה של הרב קוק

הקדמה

קבלה או פילוסופיה

הגותו של הראי"ה הינה הגות מעמיקה ורחבה היא מורכבת מרבדים שונים ובדרך כלל…

post_video
לפני 3 שנים
post_video
לפני 3 שנים

רבי נחמן מציג בתורה כ' את תפיסתו.פרצוף זעיר אנפין ( מידת הדין ) הוא התודעה המצומצמת =השכל.

מידת הרחמים היא פרצוף אריך אנפין והיא אור מקיף.אצל ר נחמן מדלגים אל מעבר לשכל..אל המקיפים.המצוקה…

post_video
לפני 3 שנים

כיצד תופסים את המימד הסודי של המציאות.על מוח ימין ומוח שמאל,תודעת הנסתר ותודעת הנגלה.על מושג היסוד של קבלת הראי"ה- הקודש.

post_video
לפני 3 שנים
post_video
לפני 3 שנים

עיקר המסר של המקובלים הינו היחוד.תובנות הקשורות לחווית האחדות נעוצות בפרצוף העיקרי שבאצילות פרצוף אריך אנפין.שיעור זה ממשיך בתיאור חלקיו ומשמעויותיו של פרצוף זה בספר הזוהר בכתבי הארי ובכתבי פרשני…

post_video
לפני 4 שנים

ועולם התיקון הינו מערכת אורות מדודה שאינה שוברת את הכלים.האור נכנס לאורות במידה שהם יכולים להכיל.מה הביטוי של עולם התיקון בנפש בזמן ובעולמות

post_video
לפני 4 שנים

בשבירת הכלים עלו האורות כלםי מעלה ונשארו רק 288 ( רפח) ניצוצות.השיעור עוסק בניצוצות אלה ובפרשנויות שניתנו להם בחסידות, קבלה ,כתבי הראי"ה וכו'.

post_video
לפני 4 שנים

אורות גדולים וכלים קטנים ..זהו המאפיין של עולם התוהו וכך בנפש האדם.רצונות ענקיים סמויים שמתקיימים בעל מודע שוברים את הנפש.כל יצר הוא רצון גדול שלא מצא מענה במציאות.עולם התוהו ושורשיו בקבלת הארי…

post_video
לפני 4 שנים

עולם הנקודים הוא העולם שממנו מתחילה בריאת הרע.מהי המשמעות של עולם זה בנפש ובהסטוריה?

מה המשמעות של עשרה אורות בעשרה כלים?

כיצד מוסברת בריאת הרע בספר הזוהר ובכתבי האר"י הקדוש

post_video
לפני 4 שנים